7 λάθη στο Digital Marketing

7 λάθη στο Digital Marketing

Written by iconmedia

7 λάθη στο Digital Marketing

 

 

Λάθη που κάνουν οι επιχειρηματίες σχετικά με τη διαδικτυακή τους παρουσία.

Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαστε επαγγελματικά με το χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, είχαμε την τύχη και την τιμή να συνεργαστούμε με εκατοντάδες επιχειρηματίες.

7 λάθη στο Digital Marketing
Όλοι τους έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Αγαπούν τις επιχειρήσεις τους και επιθυμούν την ανάπτυξή τους.

Ο τρόπος που επιλέγει ο καθένας να διευθύνει την εταιρεία του μπορεί να είναι διαφορετικός, ο σκοπός όμως είναι πάντα ο ίδιος.

Σχεδόν όλοι εργάζονται σκληρά για πολλές ώρες και καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να επιτύχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Παρόλα αυτά, παρατηρήσαμε ότι ενώ οι περισσότεροι παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στον τομέα της δραστηριότητάς τους καθώς και σε παράπλευρες δραστηριότητες (π.χ. εταιρείες λιανικής που ελέγχουν τα logistics τους κ.λπ.), υπάρχει ένας τομέας για τον οποίο ακόμα δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τη σημαντικότητά του και δεν δίνουν την απαιτούμενη σημασία.

Μιλάμε για τον τομέα της διαδικτυακής παρουσίας μίας επιχείρησης.

Μπορεί οι μεγάλες επιχειρήσεις να έχουν καταλάβει τη σοβαρότητα με την οποία πρέπει να διαχειριστούν τη διαδικτυακή τους παρουσία, αρκετές μικρομεσαίες όμως επιχειρήσεις, δυστυχώς, δεν έχουν αντιληφθεί πλήρως το πόσο σημαντική είναι η σωστή και επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο.

«Μακάρι να τα ήξερα αυτά»

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Η ιδέα όμως για τη συγγραφή αυτού του άρθρου, μάς ήρθε πριν από λίγες ημέρες κατά τη διάρκεια μίας επαγγελματικής συνάντησης με έναν εξαιρετικό συνεργάτη.

Αναφέροντάς του μερικά από τα στοιχεία που θα διαβάσετε παρακάτω και αφού μας άκουσε με προσοχή, μας κοίταξε με έκπληξη και είπε:

«Μακάρι να τα ήξερα αυτά μερικά χρόνια νωρίτερα»!

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησής μας δεν μπήκαμε σε βαθιά τεχνικά θέματα, ούτε αναφερθήκαμε σε πολύπλοκες στρατηγικές και εξειδικευμένους όρους. Αυτή άλλωστε είναι δική μας δουλειά, να τα γνωρίζουμε και να τα εφαρμόζουμε αφού έχουμε συζητήσει με τους συνεργάτες μας και έχουμε καταλήξει στους στόχους που επιθυμούν να επιτευχθούν.

Αυτό όμως που από ότι φαίνεται δεν έχει αντιληφθεί ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι το γιατί χρειάζονται επαγγελματική διαδικτυακή παρουσία, πώς μπορεί να γίνει και τι χρειάζεται για να γίνουν όλα αυτά σωστά.

Αποφασίσαμε λοιπόν να γράψουμε ένα άρθρο που να αναφέρονται οι παρανοήσεις, οι εσφαλμένες αντιλήψεις ή ακόμα και απουσία γνώσεων σε κάποια βασικά θέματα που αφορούν το Digital Marketing και που πολλοί επιχειρηματίες θα ήθελαν να γνωρίζουν.

It’s not personal. It’s strictly business.

Digital MarketingΠριν αρχίσουμε να παρουσιάζουμε ένα-ένα τα λάθη και τις παρανοήσεις, θεωρούμε ότι πρέπει να κάνουμε μία πολύ σημαντική διευκρίνιση.

Αν διαβάζοντας αυτό το άρθρο «αναγνωρίσετε»… τον εαυτό σας, μην ανησυχήσετε και μην το… πάρετε προσωπικά!

Ο,τι πρόκειται να αναφερθεί στη συνέχεια, το έχουμε ακούσει εκατοντάδες φορές και το ζούμε καθημερινά. Δεν αφορά κάποιον από εσάς προσωπικά, αλλά όλους τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να «ακούσουν κάποια πραγματάκια» τα οποία μπορεί να τους γλυτώσουν από πολύ κόπο, χρόνο και χρήμα.

Ξεκινάμε λοιπόν.

“Τα 7 λάθη στο S/SDigital Marketing”

7 λάθη στο Digital Marketing

1ον Παντελής έλλειψη διαδικτυακής παρουσίας

 
Η ΑΤΑΚΑ:
«Δεν έχω καθόλου Site»

Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε τι είναι… χειρότερο· να μην έχει κάποιος καθόλου διαδικτυακή παρουσία ή να έχει μία παρουσία ερασιτεχνική;

Και στις δύο περιπτώσεις καλό είναι να επιληφθείτε του θέματος άμεσα και αποτελεσματικά.

Με λίγα λόγια αποκτήστε ιστότοπο, αποκτήστε διαδικτυακή… υπόσταση και κάντε το σωστά.

Βάσει πρόσφατων ερευνών, τα δύο χρόνια (του Covid 19, των lockdowns και των αναστολών εργασίας), ο «ψηφιακός κόσμος» προχώρησε περίπου έξι χρόνια.

Με λίγα λόγια, όποιος (απλά και μόνο) δεν ακολούθησε τα τελευταία 2 χρόνια τις εξελίξεις, έχει μείνει πίσω…6!

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

7 λάθη στο Digital Marketing

2ον Ερασιτεχνική διαδικτυακή παρουσία

Η ΑΤΑΚΑ:
«Έλα μωρέ, μια χαρά είναι το site μου/social μου/blog μου» κ.λπ.

Όπως «είπαμε» και παραπάνω, δεν μπορούμε να καταλήξουμε στο τι είναι χειρότερο (ή αν προτιμάτε… λιγότερο κακό). Η απόλυτη απουσία από τον ψηφιακό κόσμο ή η ερασιτεχνική, ακαλαίσθητη και ημιτελής παρουσία.

Αξίζει τον κόπο να αναφέρουμε πως η διαδικτυακή σας παρουσία είναι η βιτρίνα της εταιρείας σας σε ολόκληρη την αγορά (και όχι μόνο το σημείο της φυσικής σας έδρας).

Όπως η «γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια», έτσι και οι επιχειρήσεις δεν πρέπει μόνο να είναι «σωστές», πρέπει και να φαίνονται… «σωστά»!

Όσο καλή, σωστή και οργανωμένη κι αν είναι μια εταιρεία, αν αυτό που βλέπει ο τελικός καταναλωτής και πιθανός πελάτης είναι αντιεπαγγελματικό και άκομψο, μαντέψτε τι εικόνα θα σχηματίσει για την εταιρεία;

Ακριβώς!

Φροντίζουμε λοιπόν η παρουσία μας να είναι αξιοπρεπής. Δεν χρειάζεται να «καταπίνουμε σπαθιά» και να «φτιάχνουμε αγάλματα από πάγο». Χρειάζεται να έχουμε την απαιτούμενη παρουσία μέσω site και social media, χωρίς υπερβολές αλλά με κομψό, επαγγελματικό και αποδοτικό τρόπο.

7 Digital marketing mistakes

7 λάθη στο Digital Marketing

3ον Συνεργασία με ΜΗ επαγγελματίες

Η ΑΤΑΚΑ:
«Έδωσα τα social στον ξάδελφό μου/ανιψιά μου/φωτογράφο μου/(βάλτε στην πρόταση όποιον θέλετε) και δεν είδα αποτέλεσμα».

Μα αν βλέπατε ουσιαστικό αποτέλεσμα, τότε όλοι επαγγελματίες που ασχολούμαστε με το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν θα είχαμε λόγο ύπαρξης.

Αλλιώς διαχειριζόμαστε τον προσωπικό μας λογαριασμό στα social media και αλλιώς επαγγελματικούς λογαριασμούς που αφορούν επιχειρήσεις και εταιρείες και που μας ενδιαφέρει η επίτευξη στόχων, η χάραξη στρατηγικής, η παρακολούθηση δεδομένων, η ανάλυσή τους και η εφαρμογή διορθωτικών αλλαγών όπου και αν κρίνεται απαραίτητο.

Η «ξαδέλφη μας που είναι όλη την ημέρα στο Facebook και έχει 1200 φίλους» μπορεί να «παίρνει» 100 – 200 likes όταν ανεβάζει μία φωτογραφία με την παρέα της σε μία παραλία, αλλά μπορεί να μην έχει δει ποτέ στη ζωή της το Business Suite ή το Ads Manager. Ακόμα και αν «τους έχει ρίξει μία ματιά», αυτό δεν σημαίνει ότι γνωρίζει να χειρίζεται και μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές τους.

Τώρα αν η «ξαδέλφη μας» είναι επαγγελματίας στο χώρο, τότε βρήκαμε έναν πολύ καλό συνεργάτη και μπράβο μας!

Το ίδιο ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους τομείς του digital marketing. Απλά είναι αρκετά πιο δύσκολο να σας πείσει κάποιος ότι μπορεί να σας “φτιάξει ένα site” ή να σας παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες SEO ή CRO, εάν δεν έχει καν ιδέα τι σημαίνουν. Ενώ το να σας πείσει ότι “όλοι μπορούν να κάνουν ένα καλό post στο Facebook, είναι “κομματάκι” ευκολότερο.

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

7 λάθη στο Digital Marketing

4ον Συνεργασία με ακατάλληλους «Επαγγελματίες»

Η ΑΤΑΚΑ:
«Έδωσα στον Χ να μου φτιάξει το site, μου πήρε Ψ ευρώ και το site μου είναι χάλια».

Όπως σε κάθε επαγγελματικό τομέα υπάρχουν επαγγελματίες και… «επαγγελματίες».

Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να μπορέσει κάποιος να ξεχωρίσει ποιος μπορεί να είναι ο σωστός συνεργάτης.

Σε κάθε συνάντηση όλοι είμαστε ευγενικοί, ευχάριστοι και λέμε (πάνω-κάτω) τα ίδια «όμορφα και ωραία λογάκια».

Τι γίνεται όμως όταν έρχεται η ώρα της… «κρίσης»;

Μπορεί αυτός που επιλέξατε για συνεργάτη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις ανάγκες σας;

Έχει κατανοήσει πλήρως το τι θέλετε; Ταιριάζετε; Κινήστε στο ίδιο μήκος κύματος;

Εδώ υπάρχουν οι εξής κίνδυνοι.

Ένας είναι να επιλέξετε κάποιον επειδή απλά είναι ο «πιο φθηνός». Αν όμως έχει «ρίξει» την τιμή, απλά και μόνο για να «πάρει» τη δουλειά, χωρίς να έχει σκεφτεί το πόση δουλειά απαιτείται (και με ποιο κόστος), τότε σύντομα μπορεί να χρειαστεί να κάνετε σημαντικές υποχωρήσεις και να καταλήξετε στο λάθος Νο 2, της ανεπαρκούς και ερασιτεχνικής διαδικτυακής παρουσίας.

Ένας άλλος κίνδυνος είναι να πάτε «με κλειστά» τα μάτια σε κάποιον εξαιρετικά ακριβό επαγγελματία που, «δεν μπορεί, για να είναι τόσο ακριβός, κάτι θα κάνει καλά» και τελικά να βρεθείτε να παραλάβετε μία αξιοπρεπή (αν είστε τυχεροί) δουλειά, αλλά σε κόστος πολλαπλάσιο από αυτό που πραγματικά αξίζει.

«Και ποιος ορίζει το κόστος και τι αξίζει;» σας «ακούω» να ρωτάτε.

Μα η αγορά φυσικά. Η “πιάτσα”!

Ένας ακόμα επιπλέον κίνδυνος είναι να συνεργαστείτε με κάποιον “επαγγελματία” που όταν αποφασίσετε να λύσετε τη συνεργασία σας, καταλάβετε ότι “είστε δέσμιοι”.
Και τι εννοούμε με αυτό.
Εννοούμε ότι δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιοι “επαγγελματίες” έχουν “φροντίσει”, για παράδειγμα, να τους ανήκει (στα “χαρτιά”) το domain name μιας επιχείρησης και όταν ο ιδιοκτήτης της εταιρείας θελήσει να μεταφέρει τον ιστότοπό του ή να έχει ο ίδιος πλήρη πρόσβαση, τότε ο “επαγγελματίας” αρνείται(!) και (συνήθως) ζητά κάποιο ποσό (λες και δεν έχετε ήδη πληρώσει) ουσιαστικά για να σας… παραχωρήσει το site σας!

Ευτυχώς, όμως, στην αγορά υπάρχουν πολλοί σοβαροί επαγγελματίες, που προσφέρουν και κοστολογούν τις υπηρεσίες τους με προσοχή και σεβασμό απέναντι στους εαυτούς τους και τους συνεργάτες τους.

Κάντε στην εταιρεία σας τη χάρη και δώστε το χρόνο και την προσοχή που χρειάζεται στην επιλογή του σωστού συνεργάτη.

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

7 λάθη στο Digital Marketing

5ον Δεν δίνετε τη δέουσα σημασία

Η ΑΤΑΚΑ:
«Δεν μπορώ να ασχοληθώ τώρα με το site/τα social… έχω δουλειά»

ή

 «Άντε να τελειώνουμε επειδή έχω δουλειά και βιάζομαι»

«… έχω δουλειά»

Και η παρουσία σας στο internet, τι νομίζετε ότι είναι;

Υγιεινός περίπατος στο άλσος;

Αν νομίζετε πως η παρουσία σας στο διαδίκτυο είναι δευτερεύουσας σημασίας, τότε προετοιμαστείτε να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Κάποια στιγμή ο ανταγωνισμός θα προσεγγίζει τους πελάτες σας και η παρουσία του θα είναι… ασφυκτικά έντονη, ενώ η δική σας θα είναι από ανεπαρκής έως… ανύπαρκτη.

Η παρουσία σας στο διαδίκτυο ΕΙΝΑΙ δουλειά και μάλιστα (τώρα πια) σημαντική.

Όσο πιο γρήγορα, αρχίσετε να βλέπετε τη διαδικτυακή σας παρουσία ως επένδυση, τόσο πιο αποτελεσματική και αποδοτική θα είναι η επένδυσή σας.

Βλέπετε στο digital marketing τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και μπορούμε να ελέγχουμε σημαντικούς δείκτες όπως το Conversion Rate και το ROAS.

Άρα, δώστε στο ψηφιακό μάρκετινγκ τη σημασία που του αξίζει και απολαύστε τα οφέλη που μπορεί να σας προσφέρει.

Ποια είναι αυτά;

Αναφέρουμε μερικά: Αύξηση πωλήσεων, αύξηση awareness, αύξηση loyalty, δημιουργία interest για το brand και τα προϊόντα σας, αύξηση επισκέψεων στον ιστότοπό σας, βελτίωση conversion rate και γενικότερη βελτίωση σε πολλά άλλα ποσοτικά και ποιοτικά μεγέθη.

 

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

7 λάθη στο Digital Marketing

6ον Απουσία μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού

Η ΑΤΑΚΑ:
«Έχω ήδη πολλή δουλειά. Τι το χρειάζομαι το site;»

Η απορία είναι εύλογη!

Καταρχάς είναι πολύ ευχάριστο το ότι έχετε πολλή δουλειά και ευχόμαστε να συνεχίσετε με ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης.

Εάν μάλιστα έχετε σκοπό να «τα παρατήσετε σε κάνα δυο χρόνια», να κλείσετε την εταιρείας σας και να ζήσετε το υπόλοιπο της ζωής σας σε κάποιο «ειδυλλιακό νησάκι τους Ειρηνικού», τότε σταματήστε να διαβάζετε αυτό το άρθρο τώρα και ψάξτε το νησάκι των ονείρων σας!

Αν όμως σας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της επιχείρησής σας, τότε διαβάστε με προσοχή για ποιο λόγο πρέπει να χτίσετε μία ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, τώρα, που έχετε πολλή δουλειά.

Πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας ότι η ισχυρή διαδικτυακή παρουσία χτίζεται συν τω χρόνω! Δεν είναι μια στιγμιαία πράξη, που αυτομάτως αποδίδει τα μέγιστα.

Για παράδειγμα, όσον αφορά τη Google, κάθε ιστότοπος έχει ένα Quality Score και είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων μας (π.χ. εμφάνιση στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης). Για ένα υψηλό QS παίζουν ρόλο πολλές παράμετροι όπως ο χρόνος που η συγκεκριμένη ιστοσελίδα «βρίσκεται εν ζωή», η ποιότητα του περιεχομένου, τα backlinks που διαθέτει κ.α.

Ακόμα και αν φτιάξετε σε χρόνο dt κορυφαίο περιεχόμενο και «χτίσετε» χιλιάδες backlinks, ο χρόνος… δεν μπορεί να επιταχυνθεί (τουλάχιστον όχι ακόμα)!

Με λίγα λόγια, για να θεωρήσει η Google ότι διαθέτετε το απαιτούμενο EAT (Expertise, Authority, Trustworthiness) χρειάζεται ποιοτική δουλειά και… χρόνος!

Και ποιο καλύτερο χρονικό διάστημα να στήσετε μία κορυφαία διαδικτυακή παρουσία από όταν έχετε δουλειά, πράγμα που σημαίνει ότι έχετε την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μία αποδοτική επένδυση.

Αν περιμένετε να «πέσει» η δουλειά για να αρχίσετε να ασχολείστε με το στήσιμο της ψηφιακής σας παρουσίας, τότε μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Δηλαδή τι πιστεύετε;

Ότι τη στιγμή που θα προσπαθείτε να «αλλάξετε» ρότα και να μπείτε σε τροχιά ανάπτυξης, θα έχετε το χρόνο, τη διάθεση και την οικονομική δυνατότητα να επενδύσετε σε site και social media; Πιθανότατα όχι!

Χρειάζεται λοιπόν να σκεφτείτε μακροπρόθεσμα, να θέσετε τους στόχους σας και να δράσετε… τώρα!

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

7 λάθη στο Digital Marketing

7ον Συνεχείς αναβολές

Η ΑΤΑΚΑ:
«Θα το φτιάξω αργότερα»

Είτε βρίσκεστε στην ευχάριστη θέση να έχετε πολλή δουλειά και να μην… προλαβαίνετε να ασχοληθείτε με «αυτά τα πράγματα» είτε έχετε ανάγκη από βελτίωση των μεγεθών προκειμένου να μπείτε σε ρυθμούς ανάπτυξης είτε απλά.. βαριέστε, κάποια στιγμή θα πρέπει να το πάρετε απόφαση και να «μπείτε στο χορό».

Οι συνεχείς αναβολές το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν χώρο και χρόνο στους ανταγωνιστές σας και εσείς να βρίσκεστε στάσιμοι σε «βαλτωμένα» νερά.

Όπως λέμε και εμείς εδώ στην iCONMEDIA: «Το αργότερα είναι… τώρα»!

Τα πλήρη αποτελέσματα των ενεργειών που κάνετε τώρα (π.χ. SEO) θα τα «δείτε» σε 6 με 12 μήνες. Αν εσείς θα θέλατε να προλάβετε την «καλοκαιρινή σαιζόν, που έρχεται σε 3 μήνες», θα έπρεπε να είχατε ξεκινήσει 9 μήνες… νωρίτερα.

Αν λοιπόν δεν αναλάβετε δράση άμεσα, το πιο πιθανό είναι ότι θα υποπέσετε σε όλα τα λάθη που προαναφέραμε.

Η λύση λοιπόν είναι να δώσετε στο digital marketing την προσοχή που του αξίζει και επιλέγοντας τους σωστούς συνεργάτες να προβείτε σε επενδύσεις που θα είναι αποδοτικές και αποτελεσματικές.

«Από τα παραπάνω λάθη, τα έχω κάνει… όλα! Τώρα τι κάνουμε;»

7 λάθη στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Ακόμα και να έχετε καταφέρει να υποπέσετε σε όλα τα σφάλματα που προαναφέραμε, δεν υπάρχει λόγος ούτε να απογοητεύσετε, ούτε να στενοχωριέστε.

Ανασυνταχθείτε, πάρτε τις αποφάσεις σας και πράξτε αναλόγως.

Ούτε ήρθε η καταστροφή του πλανήτη, ούτε έχει γίνει μη αναστρέψιμη ζημιά.

Αν έχετε οποιαδήποτε απορία, επικοινωνήστε μαζί μας και ρωτήστε μας ό,τι θέλετε. Είμαστε στη διάθεσή σας να καλύψουμε κάθε σας απορία και να συζητήσουμε μαζί σας, ώστε να βρούμε τις πλέον κατάλληλες και αποδοτικές λύσεις για την επιχείρησή σας.

Είμαστε δίπλα σας στο 210 71 01 815, στο [email protected], στο Facebook ή αν επιθυμείτε μπορείτε να μας επισκεφθείτε στα γραφεία μας, Σταυράκη 27Β Άγιος Ιωάννης Ρέντης ώστε να γνωριστούμε από κοντά.

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...