6 βήματα για ένα ισχυρό brand στα social media

6 βήματα για ένα ισχυρό brand στα social media

Written by iconmedia

Ισχυρό brand στα social media

Στην ψηφιακή εποχή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για την οικοδόμηση μιας επωνυμίας. Με περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να προσεγγίσουν και να αλληλεπιδράσουν με το κοινό-στόχο τους σε παγκόσμια κλίμακα. Ωστόσο, με τόσες πολλές επωνυμίες που διεκδικούν την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οικοδόμηση μιας ισχυρής και συνεπούς παρουσίας μπορεί να είναι πρόκληση.

Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία μιας συνεκτικής και ελκυστικής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ευθυγραμμίζεται με τη συνολική ταυτότητα μιας επωνυμίας. Από τον καθορισμό της «φωνής» και της αισθητικής της επωνυμίας σας έως τη δημιουργία περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό σας, θα καλύψουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να δημιουργήσετε μια ισχυρή επωνυμία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνοπτικά τα πιο σημαντικά βήματα για ένα ισχυρό brand στα social media είναι τα εξής:

  1. Καθορισμός  της «φωνής» και της αισθητικής της επωνυμίας σας
  2. Ανάπτυξη στρατηγικής περιεχομένου
  3. Δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου
  4. Αλληλεπίδραση με το κοινό σας
  5. Συνεργασία με Influencers
  6. Παρακολούθηση και μέτρηση αποτελεσμάτων
Ισχυρό brand στα social media

Καθορίστε τη “φωνή” και την αισθητική της επωνυμίας σας

Πριν ξεκινήσετε να χτίζετε την επωνυμία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικό να καθορίσετε τη «φωνή» και την αισθητική της επωνυμίας σας. Η «φωνή» της επωνυμίας σας αναφέρεται στον τόνο και την προσωπικότητα που χρησιμοποιείτε για να επικοινωνείτε με το κοινό σας. Είσαι «παιχνιδιάρης» και ιδιόρρυθμος ή σοβαρός και «μετρημένος» επαγγελματίας;

 Η αισθητική της επωνυμίας σας, από την άλλη πλευρά, αναφέρεται στα οπτικά στοιχεία που χρησιμοποιείτε για να αντιπροσωπεύσετε την επωνυμία σας. Αυτό περιλαμβάνει τα χρώματα, την τυπογραφία και τις εικόνες της επωνυμίας σας.

Ο καθορισμός της «φωνής» και της αισθητικής της επωνυμίας σας είναι σημαντικός επειδή σας βοηθά να δημιουργήσετε μια συνεπή και αναγνωρίσιμη ταυτότητα επωνυμίας σε όλα τα κανάλια κοινωνικών μέσων.

Για να καθορίσετε τη φωνή και την αισθητική της επωνυμίας σας, κάντε τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Ποια είναι η αποστολή και οι αξίες της επωνυμίας μας;
  • Ποιο είναι το κοινό-στόχος μας;
  • Ποιος τόνος και προσωπικότητα θα έχει απήχηση στο κοινό-στόχο μας;
  • Ποια οπτικά στοιχεία θα αντιπροσωπεύουν καλύτερα την επωνυμία μας;

Μόλις κατανοήσετε ξεκάθαρα τη «φωνή» και την αισθητική της επωνυμίας σας, μπορείτε να ξεκινήσετε να δημιουργείτε περιεχόμενο που να ευθυγραμμίζεται με την ταυτότητα της επωνυμίας σας.

Αναπτύξτε μια στρατηγική περιεχομένου

Εάν επιθυμείτε ένα ισχυρό brand στα social media απαιτείται μια καλά μελετημένη στρατηγική περιεχομένου. Η στρατηγική περιεχομένου σας θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τη «φωνή» και την αισθητική της επωνυμίας σας και θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του κοινού-στόχου σας.

Για μια ισχυρή στρατηγική περιεχομένου:

  • Καθιερώστε την αυθεντία και την εξειδίκευση της επωνυμίας σας στον κλάδο σας.
  • Δημιουργήστε μια κοινότητα πιστών οπαδών και πελατών.
  • Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και αυξήστε τις μετατροπές.

Για να αναπτύξετε μια στρατηγική περιεχομένου, σκεφτείτε τα εξής:

  • Ποιοι τύποι περιεχομένου θα έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας;
    Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αναρτήσεις ιστολογίου, βίντεο, infographics ή αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ποια θέματα σχετίζονται με τον κλάδο και το κοινό-στόχο σας;
  • Ποια κανάλια θα χρησιμοποιήσετε για τη διανομή του περιεχομένου σας;
    Σκεφτείτε σε ποιες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο ενεργό το κοινό σας.
  • Ποια είναι η συχνότητα των αναρτήσεών σας; Πόσο συχνά θα δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο;
  • Ποια είναι η παρότρυνση για δράση (Call to Action); Τι ενέργειες θέλετε να κάνει το κοινό σας αφού ασχοληθεί με το περιεχόμενό σας;
Ισχυρό brand στα social media

Δημιουργήστε ελκυστικό περιεχόμενο

Η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου είναι απαραίτητη για ένα ισχυρό brand στα social media. Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι ενημερωτικό, διασκεδαστικό ή και τα δύο και θα πρέπει να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου:

Χρησιμοποιήστε οπτικά στοιχεία: Οι αναρτήσεις με εικόνες ή βίντεο λαμβάνουν μεγαλύτερη προσοχή από αυτές που δεν έχουν.

Κρατήστε το σύντομο: Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν σύντομο εύρος προσοχής, επομένως κρατήστε τις αναρτήσεις σας συνοπτικές και επί της ουσίας.

Χρησιμοποιήστε χιούμορ και προσωπικότητα: Η εισαγωγή χιούμορ και προσωπικότητας στις αναρτήσεις σας μπορεί να βοηθήσει την επωνυμία σας να ξεχωρίσει και να κάνει μια θετική εντύπωση στο κοινό σας.

Χρησιμοποιήστε την αφήγηση: Η κοινή χρήση ιστοριών (storytelling)για την επωνυμία σας ή τους πελάτες σας μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια συναισθηματική σύνδεση με το κοινό σας.

Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες: Η κοινή χρήση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια αίσθηση κοινότητας και αφοσίωσης μεταξύ των πελατών σας.

Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας

Η αλληλεπίδραση με το κοινό σας είναι ένα σημαντικό μέρος της οικοδόμησης μιας ισχυρής επωνυμίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ανταπόκριση σε σχόλια και μηνύματα και η συμμετοχή σε συζητήσεις μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με το κοινό σας.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για την αλληλεπίδραση με το κοινό σας:

Απάντηση σε σχόλια και μηνύματα: Αφιερώστε χρόνο για να απαντήσετε σε σχόλια και μηνύματα από τους ακόλουθούς σας. Αυτό δείχνει ότι εκτιμάτε τη συμβολή τους και επενδύετε στην οικοδόμηση μιας σχέσης μαζί τους.

Συμμετέχετε σε συζητήσεις: Συμμετάσχετε σε συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σχετίζονται με τον κλάδο ή τη θέση σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να τοποθετήσετε την επωνυμία σας ως ηγέτιδα δύμανη και μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σχέσεις με άλλους παράγοντες επιρροής και επωνυμίες στο χώρο σας.

Ζητήστε σχόλια: Ζητήστε από τους ακόλουθούς σας να κάνουν σχόλια σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενό σας. Αυτό δείχνει ότι εκτιμάτε τη γνώμη τους και δεσμεύεστε να τους παρέχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.

Διοργανώστε δώρα και διαγωνισμούς: Η διοργάνωση και φιλοξενία δώρων και διαγωνισμών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας. Ενθαρρύνετε τους ακόλουθούς σας να συμμετάσχουν κάνοντας tag σε φίλους, κοινοποιώντας την ανάρτησή σας ή χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο hashtag που σας χαρακτηρίζει.

Ισχυρό brand στα social media

Influencer Marketing

Το Influencer Marketing είναι ένας ακόμα τρόπος για ένα ισχυρό brand στα social media. Συνεργαζόμενοι με influencers στoν τομέα που δραστηριοποιείστε, μπορείτε να προσεγγίσετε ένα μεγαλύτερο κοινό και να δημιουργήσετε αίσθηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στο κοινό-στόχο σας.

Όταν επιλέγετε influencers για να συνεργαστείτε, λάβετε υπόψη τα εξής:

Συνάφεια: Επιλέξτε influencers  που σχετίζονται με τη θέση ή τον κλάδο σας. (Εκτός αν μπορείτε να συνεργαστείτε με τον… Ronaldo, οπότε δεν πειράζει αν δεν δραστηριοποιήστε στο χώρο του… αθλητισμού)!

Μέγεθος κοινού: Λάβετε υπόψη το μέγεθος και τη συμμετοχή του κοινού στόχου.

Αυθεντικότητα: Αναζητήστε παράγοντες επιρροής (influencers) που έχουν αυθεντική φωνή και ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της επωνυμίας σας.

Όταν εργάζεστε με influencers, φροντίστε να προσδιορίσετε με σαφήνεια τους στόχους και τις προσδοκίες σας και να τους παρέχετε τους απαραίτητους πόρους για να δημιουργήσουν περιεχόμενο που να ευθυγραμμίζεται με τη «φωνή» και την αισθητική της επωνυμίας σας.

Παρακολουθήστε και μετρήστε τα αποτελέσματά σας

Η παρακολούθηση και η μέτρηση των προσπαθειών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητη για ένα ισχυρό brand στα social media. Σας επιτρέπει να παρακολουθείτε την πρόοδό σας, να προσδιορίζετε τομείς προς βελτίωση και να λαμβάνετε αποφάσεις βάσει δεδομένων σχετικά με τη στρατηγική περιεχομένου σας.

Ακολουθούν ορισμένες μετρήσεις για παρακολούθηση:

Αφοσίωση: Παρακολουθήστε τις προτιμήσεις, τα σχόλια, τις κοινοποιήσεις και άλλες μετρήσεις αφοσίωσης για να κατανοήσετε πώς το περιεχόμενό σας έχει απήχηση στο κοινό σας.

Απήχηση: Παρακολουθήστε την προσέγγιση χρηστών για να κατανοήσετε πόσα άτομα βλέπουν το περιεχόμενό σας.

Μετατροπές: Παρακολουθήστε τις μετατροπές, όπως η επισκεψιμότητα ιστότοπου, η δημιουργία δυνητικών πελατών και οι πωλήσεις, για να κατανοήσετε πώς οι προσπάθειές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τα αποτελέσματα.

Συναίσθημα επωνυμίας (Brand sentiment): Παρακολουθήστε τα συναισθήματα του προκαλεί η επωνυμία σας  για να κατανοήσετε πώς αυτή γίνεται αντιληπτή από το κοινό σας.

Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση.

Ισχυρό brand στα social media

Συμπέρασμα

Για ένα ισχυρό brand στα social media απαιτείται μια συνεκτική και ελκυστική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ευθυγραμμίζεται με τη συνολική ταυτότητα της επωνυμίας σας.

Θυμηθείτε να παραμένετε συνεπείς και αυθεντικοί και να δίνετε πάντα προτεραιότητα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.

Καθορίζοντας τη φωνή και την αισθητική της επωνυμίας σας, αναπτύσσοντας μια στρατηγική περιεχομένου, δημιουργώντας ελκυστικό περιεχόμενο, αλληλεπιδρώντας με το κοινό σας, αξιοποιώντας το μάρκετινγκ επιρροής(influencer marketing) και παρακολουθώντας και μετρώντας τα αποτελέσματά σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή επωνυμία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας και ιδιαίτερα θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Αν κι εσείς επιθυμείτε να χτίσετε ένα ισχυρό brand στα social media, αλλά δεν έχετε το χρόνο, τη διάθεση ή τις γνώσεις, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 71 01 815 ή στο [email protected], ώστε να δημιουργήσουμε μαζί τη δική σας ελκυστική και αποδοτική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...