Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Written by iconmedia

Φως στην άκρη του τούνελ

Δύσκολη χρονιά, αλλά… φως στην άκρη του τούνελ!

Αν και, όσον αφορά την οικονομία, το 2023 προβλέπεται δυσοίωνο, όλοι εμείς (οι… τολμηροί) που έχουμε απομείνει στην Ελλάδα, έχουμε πια συνηθίσει στα… bad news!

Με όλα αυτά που έχουμε περάσει τα τελευταία 12 χρόνια, δεν είμαστε απλά μπαρουτοκαπνισμένοι, έχουμε γίνει και οι ίδιοι σκέτο… μπαρούτι!

Παρόλα αυτά, είτε μας αρέσει είτε όχι, ζούμε και κινούμαστε σε ένα παγκόσμιο στερέωμα που, όλα δείχνουν, ότι το 2023 πρόκειται να ζοριστεί πολύ περισσότερο από ότι άλλες χρονιές.

Όσοι ασχολούνται με το Marketing γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι σε περιόδους κρίσεως, αυτός είναι ο πρώτος τομέας από τον οποίο οι επιχειρήσεις ξεκινούν τις περικοπές, (ας μην αναφερθούμε σε αυτές που κάνουν το τραγικό σφάλμα να διακόψουν εντελώς τις όποιες ενέργειες αφορούν το marketing).

Τι δείχνουν όμως τα οικονομικά μεγέθη και τα στοιχεία και πώς φαίνεται ότι θα κινηθούν φέτος οι εταιρείες όσον αφορά το spending σε (digital και μη) marketing;

Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Στοιχεία

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν μαζικές απομακρύνσεις κεφαλαίων από τομείς όπως τα κρυπτονομίσματα, τα στεγαστικά δάνεια, οι ασφάλειες ακόμα και από το… gaming (μην εκπλήσσεστε που το αναφέρουμε, πρόκειται για αγορά με τεράστιους τζίρους)!

Η Meta (Facebook – Instagram) είδε μία μείωση τζίρου ανά χρήστη από τα 9,83$ στα 9,14$ (μπορεί να τη θεωρείτε μικρή, αλλά σκεφτείτε ότι μιλάμε για δισεκατομμύρια χρήστες), ενώ για το 4ο τρίμηνο του 2023 αναμένουν έναν τζίρο της τάξη των 30 – 32,5 δις δολαρίων, που είναι αρκετά χαμηλότερος από τον αρχικά αναμενόμενο.

Φυσικά δεν είναι όλα μαύρα, αφού το Pinterest, σε πείσμα των καιρών, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 8%.

Μέτρηση στοιχείων digital marketing

Άσχημα νέα από το… δυτικό μέτωπο

Τα νέα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα από τις ΗΠΑ, δεν είναι και τόσο ευχάριστα.

Ο δείκτης S&P 500, που είναι χαρακτηριστικός του γενικότερου οικονομικού κλίματος που επικρατεί, έχει παρουσιάσει κάμψη 18,67%.

Μιλάμε για μία αγορά που το 2021 «μέτραγε» 40,36 ΤΡΙΣ, ενώ φέτος μετά βίας θα αγγίξει τα 30,12 Τρις δολάρια.

Η πτώση σε έναν τόσο σημαντικό δείκτη προβληματίζει επειδή όταν αυτός πέφτει, σημαίνει ότι οι εταιρείες χάνουν μέρος της αξίας τους και όταν οι εταιρείες χάνουν μέρος της αξίας τους, πολλοί άνθρωποι που έχουν επενδύσει σε αυτές χάνουν, επίσης, χρήματα.

Φανταστείτε ότι στην Αμερική το 43% του πληθυσμού έχει στην κατοχή του μετοχές και μία σημαντική πτώση τους επηρεάζει όλους. Αυτή η πτώση (και όχι μόνο) έχει οδηγήσει σε κάμψη της κατανάλωσης, η οποία αναμένεται να αγγίξει το 1,5% σε σχέση με το περσινό 12%.

Μέσες τιμές CPC και CR
Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Τι γίνεται με το Marketing;

Ένας από του γκουρού του ψηφιακού marketing, ο Neil Patel, μάς λέει ότι τα δεδομένα που έχει από τις εκατοντάδες εταιρείες όλων των μεγεθών με τις οποίες συνεργάζεται, δείχνουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ το 2023.

1ον Το μέσο spending βαίνει μειούμενο.

Το μέσο CPC (Cost Per Click) από 1,49$ το 2021, προβλέπεται ότι θα καταλήξει στα 1,43$ το 2022, δηλαδή θα παρουσιάσει μία μείωση της τάξης του 4,03%.

Η μείωση αυτή φαίνεται λογική αν αναλογιστούμε τη μείωση της ζήτησης όπως προαναφέραμε.

2ον Το Conversion Rate βαίνει (και αυτό) μειούμενο.

Από 1,92% το 2021, αναμένουμε περίπου 1,78% για το 2022 δηλαδή μείωση λίγο πάνω από 7%.

Η πτώση στο ποσοστό μετατροπής οφείλεται τόσο στη γενική πτώση της οικονομίας όσο και στην αύξηση των τιμών που έχει παρατηρηθεί σε όλα σχεδόν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Προβλέψεις Digital Marketing 2023

3ον Ο φόβος φυλάει τα έρημα

Με λίγα λόγια οι εταιρείες φοβούνται το αβέβαιο μέλλον και προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους με κάθε τρόπο.

Όπως αναφέραμε και στις αρχές του άρθρου, ένας από τους πρώτους τομείς που οι εταιρείες συνηθίζουν να κόβουν budget είναι το marketing.

Μάλιστα το 64,9% των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι ήδη έχουν προβεί σε ανάλογες μειώσεις των πόρων στα τμήματα marketing, εν αντιθέσει με το 35,1% που δεν έχει κάνει ακόμα κάποια αντίστοιχη κίνηση.  

4ον Τα «σπρώχνουν» στο διαδίκτυο

Από ότι φαίνεται η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων έχει κάνει σημαντικές περικοπές στα έξοδα που αφορούν το κλασικό marketing, σε αντίθεση με το ψηφιακό marketing, που ακόμα «καλά κρατεί».

Το 81,4% έχει ήδη κάνει μειώσεις στο budget του κλασικού marketing, το 10,6% έχει μείνει στα ίδια επίπεδα και το 8% έχει προβεί σε αυξήσεις.

Όσον αφορά το Digital Marketing το 50,4% έχει κάνει αύξηση(!) στο budget, το 30,1% είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι και μόνο το 19,5% μείωσε το ποσό που δαπανούσε.

Marketing Budget Allocation
Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Τι προτιμούν οι επιχειρήσεις

Ο (φοβερός και τρομερός) Patel μάς δίνει και μερικά σημαντικά στοιχεία σχετικά με τους τομείς του Digital Marketing που οι επιχειρήσεις προτιμούν να επενδύουν.

CRO

Μία από τις πιο σημαντικές αυξήσεις έχει παρουσιάσει το Conversion Rate Optimization. Περίπου το 83% των επιχειρήσεων, αύξησαν σημαντικά τα ποσά που δαπανούν για τη βελτιστοποίηση των μετατροπών στα site τους (είτε πρόκειται για leads, είτε για πωλήσεις κ.α.).

Είναι λογικό και αναμενόμενο να υπάρχει η διάθεση από τις εταιρείες να εκμεταλλεύονται στο μέγιστο τις επενδύσεις τους και να προσπαθούν να επιτυγχάνουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Ένας από τους πλέον αποδοτικούς τρόπους είναι το CRO.

SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι βασικός πυλώνας όσον αφορά το Digital Marketing. Συγκεκριμένα αφορά τη βελτιστοποίηση της διαδικτυακής παρουσίας μίας εταιρείας, για παράδειγμα την εμφάνιση ενός site στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.α.) και ό,τι αυτό συνεπάγεται σε αύξηση αναγνωρισιμότητας, επισκέψεων, τζίρου κ.λπ.

Επειδή όμως το SEO είναι «μαραθώνιος» και όχι… sprint, οι εταιρείες που έχουν καταλάβει την αξία του και το χρησιμοποιούν, φροντίζουν ώστε να μην «πειράξουν την κότα που κάνει το χρυσό αυγό».

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι από τις εταιρείες που συνεργάζεται ο Patel, μόνο το 2% προχώρησε σε περικοπές του budget. Οι υπόλοιπες είτε το κράτησαν στα ίδια επίπεδα είτε αύξησαν τα ποσά που δαπανούσαν στο SEO.

Στην Ελλάδα πολύ λίγες εταιρείες έχουν καταλάβει την αξία του SEO και έχουν τη νοοτροπία του μακροχρόνιου σχεδιασμού, ώστε να μπορούν να αποκομίσουν τα πολλαπλά οφέλη του (σωστού) SEO.

Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Influencer Marketing

Ο τομέας των influencers παρουσίασε σημαντική μείωση, με τους influencers μέσου βεληνεκούς να έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα. Οι πασίγνωστοι celebrities εξακολουθούν να παίρνουν υπέρογκα ποσά, ενώ πολλές εταιρείες προσπαθούν μέσω πολλών (μα πάρα πολλών) micro-influencers να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό.

Email Marketing

Όπως και στους προηγούμενους τομείς, έτσι και στο Email Marketing έχει παρουσιαστεί μία σχετική κόπωση. Όμως όσες εταιρείες έχουν καταλάβει ότι απλά και μόνο το να στέλνεις ένα email «από εδώ και από εκεί», δεν αποτελεί ουσιαστικό και αποδοτικό Email Marketing, φαίνεται να αποκτούν ένα ακόμα πλεονέκτημα.

Στο Email Marketing φροντίζουμε να βελτιστοποιούμε το ποσοστό που «ανοίγει» τα emails ή το πλήθος των clicks που θέλουμε να γίνονται στα μηνύματά μας.

Επίσης προσπαθούμε τα μηνύματά μας να είναι (όσο το δυνατό περισσότερο) προσωποποιημένα και χρήσιμα για τον παραλήπτη.

Social Media Marketing

Για την «αξία» της σωστής και επαγγελματικής παρουσίας μίας εταιρείας στα social media, δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά πράγματα.

Αυτό που χρειάζεται να προσέξουμε είναι το πόσο κόπο, χρόνο και φυσικά… χρήμα θα επενδύσουμε σε κάθε πλατφόρμα, καθώς επίσης και τους τρόπους με τους οποίους θα δηλώσουμε την παρουσία μας.

Από τη μία πλευρά η κάμψη του Facebook και από την άλλη η (περίεργη;) άνοδος του TikTok, έχουν κάνει πολλές εταιρείες να αρχίζουν να σκέφτονται νέους τρόπους και ιδέες ώστε να προβάλουν προϊόντα, υπηρεσίες αλλά και το ίδιο τους το brand, με στόχο να είναι αρεστές στο ευρύ κοινό και πιο κοντά στο στυλ της κάθε πλατφόρμας.

Το μέλλον του Digital Marketing
Προβλέψεις Digital Marketing 2023

Τι μέλλει γενέσθαι

Αν και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πως θα εξελιχθεί το Marketing το 2023 (ή το 2023… γενικώς), μπορούμε βάσει των στοιχείων που έχουμε, να κάνουμε κάποιες προβλέψεις.

Από ότι φαίνεται το Omnichannel Marketing θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος σε σχέση με το Multi-Channel. Η μεγαλύτερη διαφορά τους είναι ότι με το Omni συνδυάζουμε αποδοτικά και αποτελεσματικά όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας, σκεφτόμαστε έξω από τη «ζώνη άνεσής μας» και φροντίζουμε για τη συνεργασία όλων των τμημάτων.

Με γνώμονα τα στοιχεία και τα δεδομένα, συζητούμε τη στρατηγική και τις τακτικές που πρέπει να ακολουθήσει μία εταιρεία, ώστε να καταβάλλονται οργανωμένες και συντονισμένες προσπάθειες για να μπορέσει να επιτύχει τους στόχους της.

Σε αντίθεση με το Multi-Channel στο οποίο «κάθε παιδάκι παίζει στη… δική του παραλία» και τα τμήματα δεν συνεργάζονται όλα μαζί, αλλά το κάθε ένα προσπαθεί να επιτύχει το δικό του συγκεκριμένο στόχο.

Τελικά, η βελτιστοποίηση των διαδικασιών, η σωστή λήψη και ανάλυση των δεδομένων και οι προσεκτικά μελετημένες (και χωρίς πανικό) κινήσεις, είναι αυτό που χρειάζεται μία εταιρεία ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.

Εμείς στη iCONMEDIA είμαστε στη διάθεσή σας για να μελετήσουμε μαζί τα δεδομένα και τα στοιχεία της αγοράς στην οποία δραστηριοποιήστε, ώστε να μπορέσουμε να σας προτείνουμε τις πλέον αποτελεσματικές και αποδοτικές κινήσεις σχετικά με τη διαδικτυακή σας παρουσία.

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...