Τι είναι το SEO

Τι είναι το SEO

Written by iconmedia

Τι είναι το SEO

Τα τελευταία χρόνια, με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας έχουν προκύψει πολλές νέες ανάγκες για τις επιχειρήσεις και ειδικά σε ότι αφορά την ψηφιακή τους παρουσία.

Ένας από τους τομείς που, ενώ πριν από λίγα χρόνια φάνταζε… εξωγήινος, τώρα φαίνεται να γίνεται όλο και πιο χρήσιμος (έως απαραίτητος) είναι το περίφημο SEO.

Αλήθεια όμως, τι είναι το SEO; Πού είναι χρήσιμο; Και τελικά γιατί να το κάνω (ή να μην το κάνω);

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία ξεκάθαρη απάντηση του τι είναι το SEO. Η κάθε απάντηση θα έχει δύο σκέλη. Στο πρώτο σκέλος θα απαντάμε χρησιμοποιώντας κάποιους όρους λίγο πιο τεχνικούς, ενώ στο δεύτερο σκέλος θα δίνουμε μία απάντηση σε… «απλά Ελληνικά», δηλαδή με απλά και κατανοητά λόγια, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να έχει εξειδικευμένες γνώσεις (ή αλλιώς… seo για αρχαριους).

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή!

Τι είναι το SEO;

Τι σημαίνει SEO;

SEO είναι το αρκτικόλεξο των λέξεων Search Engine Optimization.

Search Engine Optimization σημαίνει βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, είναι δηλαδή η διαδικασία που ακολουθείται προκειμένου μία σελίδα του ιστότοπού μας, να κατατάσσεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά, όταν οι χρήστες του διαδικτύου αναζητήσουν μία συγκεκριμένη λέξη ή φράση «κλειδί» (Keyword) σε κάποια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google, Bing, Yahoo κλπ).

[Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το SEO marketing  είναι ένα βασικό κομμάτι του  SEM (Search Engine Marketing)].

Τι είναι το SEO σε «απλά Ελληνικά»:

Όταν ψάχνετε να βρείτε κάτι στο Google, γράφετε μία λέξη ή μία πρόταση. Η δουλειά που κάνουμε ώστε κάποια ηλεκτρονική σελίδα να εμφανιστεί όσο το δυνατόν πιο ψηλά (ιδανικά στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων) είναι το… SEO.

Τι είναι το SEO

Ποιά είδη SEO υπάρχουν;

Το SEO πλέον δεν είναι μία μεμονωμένη εργασία που γίνεται για την επίτευξη κάποιου στόχου. Το SEO έχει εξελιχθεί σε ένα σύνολο ενεργειών, που αρκετές φορές είναι πολύπλοκες και απαιτητικές, ενώ οδηγούν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα με τελικό στόχο και σκοπό τη βέλτιστη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Τι είναι το SEO

On-Page SEO (εντός και επί τα αυτά)

Ένας από τους τομείς του SEO, είναι οι εργασίες που πρέπει να γίνουν σε αυτή καθαυτή την ιστοσελίδα και ονομάζονται On-page (ή On-site) SEO. Πρόκειται για εργασίες αφορούν τα Meta Description Tags, τα Title Tags, την αρχιτεκτονική του περιεχομένου, τη δομή της ιστοσελίδας, τα URLs κλπ.

Οι τεχνικές βελτιστοποίησης σε αυτόν τον τομέα είναι απαραίτητες ώστε μία ιστοσελίδα να είναι εύκολα ανιχνεύσιμη από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και να «αντιλαμβάνονται» εύκολα και γρήγορα τί ακριβώς αφορά και πραγματεύεται η κάθε σελίδα του ιστότοπού μας.

On-Page SEO σε «απλά Ελληνικά»:

On-Page SEO είναι όλες οι εργασίες που γίνονται «μέσα» στην ιστοσελίδα μας ώστε η Google να μπορεί να «βρίσκει», να καταλαβαίνει και να εμφανίζει τη σελίδα μας εύκολα και γρήγορα.

Τι είναι το SEO

Off-Page SEO (εκτός και επί τα αυτά)

Ως Off-Page (ή Off-Site) SEO ορίζουμε τις ενέργειες που κάνουμε εκτός της ιστοσελίδας μας, με στόχο όμως (και πάλι) τη βέλτιστη κατάταξή μας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η δημιουργία Backlings, η σωστή χρήση των Social Media, το Guest Blogging και η συνεργασία με Influencers είναι μόνο μερικά από τα απαραίτητα «βήματα» για το «χτίσιμο» μίας υγιούς και αποτελεσματικής SEO στρατηγικής.

Off-page SEO σε «απλά Ελληνικά»:

Κάθε τι που κάνουμε ΕΚΤΟΣ της ιστοσελίδας μας και βοηθάει (έστω και έμμεσα) στο να εμφανιστούμε στις πρώτες θέσεις της Google είναι Off-Page SEO. Για παράδειγμα το «ανέβασμα» στο Facebook ενός post που «οδηγεί» σε κάποια σελίδα του site μας, είναι ένα είδος (σχετικά απλοϊκού) Off-Site SEO.

Τι είναι το SEO

Βασικοί παράγοντες

(Εντός εκτός και επί τα αυτά)

Ποιοί είναι οι βασικοί παράγοντες για να εμφανιστεί μία σελίδα όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;

Οι τρεις πιο βασικοί παράγοντες για την υψηλότερη δυνατή κατάταξη μίας σελίδας για μία συγκεκριμένη αναζήτηση είναι οι εξής:

Περιεχόμενο

Όσον αφορά το περιεχόμενο οι μηχανές αναζήτησης (και κυρίως η Google μέσω της οποία γίνονται σχεδόν το 97,5% των αναζητήσεων στην Ελλάδα) απαιτούν συχνή ενασχόληση με μία ιστοσελίδα και περιεχόμενο ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ, ΠΟΙΟΤΙΚΟ και ΣΧΕΤΙΚΟ με το αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαστε.

Backlinks

Όσο περισσότερα links βρίσκονται σε διάφορες ιστοσελίδες και «οδηγούν» προς τη δική μας ιστοσελίδα, τόσο το καλύτερο. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, επειδή ΚΑΙ σε αυτή την περίπτωση η Google απαιτεί links που προέρχονται από ποιοτικά sites (με υψηλό Quality Score), links που έχουν βρεθεί εκεί με φυσικό τρόπο, επειδή κάποιος θεώρησε το περιεχόμενό μας ενδιαφέρον και όχι «αγορασμένα» ή «φυτεμένα» με σκοπό τη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων σχετικά με το πόσο σχετικό, πρωτότυπο και ποιοτικό είναι το περιεχόμενο του site μας.

RankBrain

Το RankBrain είναι στην ουσία ένας αλγόριθμος ο οποίος όσο… «ζει, μαθαίνει»! Είναι μία μηχανή AI της οποίας η βασική «δουλειά» είναι η συνεχής επεξεργασία των αποτελεσμάτων ώστε να βελτιώνεται διαρκώς ο τρόπος με τον οποίον εμφανίζονται τα αποτελέσματα στους χρήστες.

Άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην κατάταξη μίας ιστοσελίδας είναι το κατά πόσον μία σελίδα είναι φιλική προς τα κινητά, η ταχύτητα φόρτωσης (εμφάνισης), πόσο ασφαλής είναι, εάν έχει το σωστό URL, ακόμα και η… ηλικία ενός domain (πόσο καιρό υπάρχει η ιστοσελίδα μας με αυτή τη «διεύθυνση») «παίζει» το ρόλο της, αφού σχεδόν το 60% των ιστοσελίδων που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google είναι άνω των τριών ετών!

Βασικοί παράγοντες SEO σε «απλά Ελληνικά»:

Οι ΒΑΣΙΚΟΙ παράγοντες που μπορούν να κάνουν τη σελίδα μας να εμφανίζεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι το πόσο ποιοτικά είναι τα κείμενα μας, πόσα (και πόσο ποιοτικά) links οδηγούν (από άλλα sites) στην ιστοσελίδα μας και πώς «κρίνει» τις προσπάθειές μας η «μηχανή τεχνητής νοημοσύνης» της Google.

Τι είναι το SEO

E A T… your site

Αν σε αυτό το, σχετικά γενικό, άρθρο θα έπρεπε να αναφέρουμε κάποιους επιπλέον παράγοντες που απαιτεί η Google (και αναζητούν οι αναγνώστες – χρήστες) είναι το γνωστό σε όλους τους επαγγελματίες που ασχολούνται με το SEO, EAT!

Το EAT είναι τα αρχικά των λέξεων :

Expertise (Εξειδίκευση)

Authority (Εξουσία – Αυθεντία)

Trustworthiness (Αξιοπιστία)

και πολύ «απλά» πρόκειται για τα τρία ερωτήματα που πρέπει να απαντώνται καταφατικά όταν σκεφτόμαστε το περιεχόμενο που υπάρχει στην ιστοσελίδα μας, αλλά και τα links που οδηγούν στις σελίδες μας.

Αρχικά, λοιπόν, πρέπει να σκεφτόμαστε αν αυτός που γράφει ένα άρθρο μας είναι ο πραγματικά κατάλληλος (ο ειδικός) που «μπορεί» να γράψει ένα άρθρο σχετικό με το αντικείμενο που πραγματευόμαστε.

Στη συνέχεια θα πρέπει να σκεφτούμε αν ο υπογράφων ένα κείμενο, είναι αυτός που θεωρείται αυθεντία στον τομέα του και «δικαιούται» να δημιουργήσει το σχετικό περιεχόμενο.

Τέλος, είναι απαραίτητο, το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας να είναι (και να θεωρείται) αξιόπιστο.

Φυσικά το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τις ιστοσελίδες από όπου κάποια links ενδέχεται να «οδηγούν» στο site μας. Η εξειδίκευση, η αυθεντία και η αξιοπιστία είναι βασικοί παράγοντες.

E-A-T σε «απλά Ελληνικά»:

Βρείτε τους σωστούς επαγγελματίες, εμπιστευτείτε τους και αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους. Άλλωστε όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος!

Τι είναι το SEO

Black Hat SEO – White Hat SEO

(και ανάμεσά τους οι… 50 αποχρώσεις του Grey Hat SEO)

Όταν οι προσπάθειες που γίνονται για την επίτευξη των βέλτιστων αποτελεσμάτων ακολουθούν το πνεύμα και τις… προσταγές της Google, τότε η διαδικασία θεωρείται ότι εμπίπτει στο White Hat SEO και όλα βαίνουν καλώς. Αρχίζουμε να ανεβαίνουμε όλο και πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα και φτάνουμε μέχρι εκεί που μας… αξίζει!

Όταν όμως αρχίσουμε «κόλπα περίεργα» που ΔΕΝ συνάδουν με τις επιθυμητές από την Google τακτικές, τότε θεωρείται Black Hat SEO και τα αποτελέσματα μπορούν να είναι… καταστροφικά. Η τιμωρία από την Google βρίσκεται «προ των πυλών» και μπορεί να είναι από μία σχετικά «απλή» ποινή από τους αυτοματοποιημένους μηχανισμούς ελέγχου της Google, έως μία τιμωρία από «ανθρώπινο χέρι» που θα μπορούσε να στείλει την ιστοσελίδα μας στα… βάθη των αποτελεσμάτων της Google και τελικά στην… «ανυπαρξία».

Ενδιάμεσα βρίσκονται αρκετές τακτικές που «παίζουν με τη φωτιά» και που η διαφορά μεταξύ «φθοράς και αφθαρσίας» είναι θέμα ικανοτήτων, τύχης και… Google.

Εννοείται ότι οποιοσδήποτε ΣΟΒΑΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ασχολείται με το SEO, γνωρίζει αυτές τις τακτικές (όπως άλλωστε οφείλει), αλλά σε καμία απολύτως περίπτωση δεν τις εφαρμόζει.

Black Hat & White Hat SEO σε «απλά Ελληνικά»:

Η όλη διαδικασία του SEO είναι απαιτητική και χρονοβόρα. Υπάρχουν όμως τρόποι να ξεγελάσουμε την Google και να καταφέρουμε να βρεθούμε σε θέσεις που δεν μας αξίζουν πραγματικά (όχι όμως για πολύ). Όσο «γλυκός» και αν είναι ο πειρασμός, ΜΗΝ ακολουθήστε τέτοιες τακτικές. Η ζημιά στην ιστοσελίδα σας μπορεί να είναι μεγάλη, ενώ θα πρέπει να θεωρείται και δεδομένη. Επίσης προσέξτε ώστε να μην επιτρέψετε σε κάποιους επιτήδειους να σας παραπλανήσουν ότι μπορούν να επιτύχουν σημαντικά αποτελέσματα εξαιρετικά γρήγορα και εύκολα, εις βάρος (τελικά) της ιστοσελίδας σας και της επιχείρησής σας.

Τι είναι το SEO

Επίλογος

Ελπίζουμε, στην προσπάθειά μας να εξηγήσουμε με απλούς όρους τι είναι το SEO, να καταφέραμε να ξεδιαλύνουμε κάποιες εύλογες απορίες. Όπως έγινε κατανοητό, η απάντηση στο τι είναι SEO δεν μπορεί να είναι μονολεκτική. Το SEO όπως και οι περισσότερες επαγγελματικές δραστηριότητες που αφορούν τον «ψηφιακό κόσμο», είναι δυναμικές και αλλάζουν (άλλες λιγότερο, άλλες περισσότερο) συχνά. Κάθε αλλαγή σε έναν αλγόριθμο, σε μία εφαρμογή ή ακόμα και σε ένα… νόμο, μπορούν να τροποποιήσουν τη διαδικασία με την οποία γίνεται η κάθε εργασία. Ένας επαγγελματίας είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται αναλόγως.

Το SEO πλέον διαμορφώνεται σε μία ευρεία γκάμα ενεργειών που βοηθούν μία σελίδα να εμφανίζεται όσο πιο ψηλά γίνεται στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Για αυτό το λόγο έχει πλέον εμφανιστεί και ο όρος SEM (Search Engine Marketing) που προσπαθεί να συμπεριλάβει όλες αυτές τις ενέργειες, ακόμα και αν δεν άπτονται άμεσα του SEO και που αφορούν επιπλέον ενέργειες, όπως η προβολή στις μηχανές αναζήτησης μέσω διαφημίσεων (π.χ. Google Ads).

Φυσικά το τι είναι το SEO είναι τόσο πολυδιάστατο που δεν μπορεί να απαντηθεί πλήρως σε ένα και μόνο κείμενο, χωρίς αυτό να γίνει ιδιαίτερα μακροσκελές, δυσνόητο και κουραστικό. Εμείς κάναμε προσπάθεια να δώσουμε μία (σχετικά) συνοπτική και συνάμα εύκολα κατανοητή απάντηση.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους όρους που αναφέρθηκαν στο κείμενο, μπορείτε να ακολουθήσετε τα αντίστοιχα links, ενώ για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς θα μπορούσαμε να καταστρώσουμε μία στρατηγική για τη δική σας ιστοσελίδα, μπορείτε να μας καλέσετε στο 210 71 01 815 ή να μας στείλετε email στο [email protected]

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...