Blog SEO

Blog SEO

Written by iconmedia

 

Blog SEO Κάντο μόνο σου!

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί πολλές και διαφορετικές τακτικές προκειμένου να έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα.

Αν όμως κάποιος έχει ένα Blog, τότε το Blog SEO είναι μία «ολόκληρη ιστορία» από μόνο του.

Επειδή όμως δεν μπορούν όλοι να έχουν συνεχώς έναν επαγγελματία να ασχολείται με το blog ή το site τους, θεωρούμε ότι αξίζει να αναφέρουμε κάποιες βασικές αρχές που μπορούν να εφαρμοστούν ακόμα και από ανθρώπους με βασικές γνώσεις υπολογιστή και διαχείρισης μίας ιστοσελίδας.

Blog SEO και Content

Ένας από τους βασικούς «πυλώνες» του SEΟ είναι το περιεχόμενο (Content). Η ύπαρξη ποιοτικού, πρωτότυπου και χρήσιμου περιεχομένου, είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίου μπορεί οι μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν μία ηλεκτρονική σελίδα μας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Αν τώρα αυτό ισχύει για όλες τις ιστοσελίδες, τότε φανταστείτε πόσο σημαντικό είναι για ένα blog. Είτε πρόκειται για ένα αυτόνομο προσωπικό ή επαγγελματικό blog, είτε για ένα blog ενταγμένο στη συνολική διάρθρωση ενός ιστότοπου, οι βασικές αρχές Blog SEO παραμένουν (λίγο ή πολύ) οι ίδιες.

Τεχνικός Έλεγχος

Blog SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του περιεχομένου ενός blog, της δομής του και του HTML code, ώστε να γίνει όσο το δυνατόν πιο «φιλικό» προς τις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing) και τα άρθρα να εμφανίζονται σε όσο το δυνατόν υψηλότερες θέσεις. Μαζί πρέπει να γίνεται τεχνικός έλεγχος που θα μας δείχνει κατά πόσον υπάρχουν κάποια θέματα που μπορεί να λειτουργούν αρνητικά για το blog μας (π.χ. προβληματικά plugins, «σπασμένα» links κ.λπ.).

Γιατί να μπω στον κόπο;

Έχει κάποιο νόημα να μπούμε στον κόπο να κάνουμε Blog SEO και γιατί;

Μα… εννοείται πως έχει!

Πώς περιμένουμε να διαβάσει κάποιος ένα άρθρο μας, αν δεν μπορεί καν να το… βρει;

Και πώς καταφέρνουμε να κάνουμε ένα άρθρο εμφανές στους χρήστες του διαδικτύου;

Βασικά με δύο τρόπους:

Μέσω των Social Media (για τα οποία αναφερόμαστε εκτενώς σε σχετικό άρθρο) και μέσω του Blog SEO.

Μάλιστα μία έρευνα που παρουσιάστηκε στο blog της orbitmedia.com (δείτε και το σχετικό διάγραμμα της Orbitmedia) αναφέρεται ξεκάθαρα πως το Blog SEO είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της επισκεψιμότητας. Επίσης είναι Νο3 όσον αφορά την απόδοση ως τρόπος προώθησης, αλλά Νο1 τρόπος «ΔΩΡΕΑΝ» προώθησης!

Blog SEO Diagram

Κορυφαίες πρακτικές

Ωραία! Άντε και φτιάξαμε τα τεχνικά σημεία του blog μας, πως ακριβώς πρέπει να γράφουμε και τί άλλο μπορούμε να κάνουμε ώστε το Blog SEO να έχει κάποιο αποτέλεσμα;

Ιδού μερικά Blog SEO Tips:

Μία λέξη κλειδί (Keyword) για κάθε άρθρο!
Κάθε άρθρο πρέπει να αφορά ένα μοναδικό και ξεχωριστό keyword. Αν γράφουμε πολλά άρθρα με τις ίδιες λέξεις κλειδιά, τότε το πιο πιθανό είναι ότι θα «μπερδέψουμε» τις μηχανές αναζήτησης και δεν θα ξέρουν που να μας κατατάξουν. Φυσικά μπορούμε να φανταστούμε ότι αν οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να καταλάβουν ποια άρθρα αφορούν τι, τότε δεν θα μας κατατάξουν… καθόλου!

Blog SEO Keywords

Επιλογή Keyword
Αφού λοιπόν γνωρίζουμε ότι ένα άρθρο πρέπει να έχει μία λέξη κλειδί, τώρα πρέπει να αποφασίσουμε για τη λέξη (ή φράση) κλειδί.
Αν το blog ή ο ιστότοπός μας είναι καινούργιος, τότε το να επιλέξουμε φράσεις κλειδιά (long tail keywords) είναι μία έξυπνη τακτική. Συνήθως σε αυτά ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος, ενώ οι χρήστες αρχίζουν και τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο λόγω της χρήσης της φωνητικής αναζήτησης.

Ένας τρόπος να επιλέξουμε μία φράση κλειδί είναι να αρχίσουμε να «Googlάρουμε» τη λέξη κλειδί που μας ενδιαφέρει και να επιλέξουμε μία από τις φράσεις που η Google προβάλει στις προτεινόμενες αναζητήσεις, κάτω από τη μπάρα αναζήτησης.

Βέβαια υπάρχουν και αρκετά online «εργαλεία» που βοηθούν στην εξεύρεση φράσεων κλειδιά. Για να τα βρούμε δεν έχουμε παρά να «Googlάρουμε» έναν σχετικό όρο.

Βελτιστοποίηση άρθρου
Aφού βρήκαμε τη «λέξη – φράση κλειδί», πρέπει να γράψουμε το άρθρο μας. Εννοείται πως το άρθρο πρέπει να είναι γραμμένο με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι αρεστό στους χρήστες προκειμένου να το διαβάσουν, αλλά πρέπει να είναι και φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης ώστε να μας κατατάξουν ψηλά στα αποτελέσματα.

Και πως γίνεται αυτό;

Πρώτον χρησιμοποιούμε αρκετές (αλλά όχι υπερβολικά πολλές) φορές τον όρο που έχουμε επιλέξει ως λέξη – φράση κλειδί.

Τώρα προκύπτει το εύλογο ερώτημα: Και πόσες φορές πρέπει να γράφουμε τον όρο που επιλέξαμε;

Η απάντηση είναι… απλή:
Τόσες όσες… αρέσει στη Google (και μας προτείνουν τα σχετικά plugins)!

Χρησιμοποιούμε κάποιο από τα «εργαλεία» (plugins) που βοηθούν κάθε SEO Copywriter. Δύο από τα πιο γνωστά (όσον αφορά το WordPress) είναι το Yoast και το Rank Math SEO. Μπορούμε να εγκαταστήσουμε τις δωρεάν εκδόσεις και να έχουμε ένα πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Αν κάποιο μας αρέσει και θεωρούμε ότι θα άξιζε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε όλες τις λειτουργίες του, τότε κάνουμε μια αναβάθμιση στην έκδοση επί πληρωμή.

Με τη βοήθεια ενός τέτοιου προγράμματος μπορούμε πολύ εύκολα να επέμβουμε και στα παρακάτω πολύ σημαντικά σημεία:

Τίτλοι
Μία τακτική είναι ο τίτλος να είναι ίδιος με τη λέξη κλειδί που επιλέξαμε. Αν και κάποιοι θεωρούν ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, εμείς πιστεύουμε ότι (τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που γράφτηκε αυτό το άρθρο), αυτή είναι μία αποδοτική τακτική.

Πρόλογος και επίλογος
Αρκετές φορές είναι χρήσιμο να χρησιμοποιούμε το Keyword τόσο στις αρχές, όσο και στο τέλος του άρθρου μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητο για τη βελτιστοποίηση του Blog SEO, αλλά βοηθάει στην καλύτερη διασπορά του keyword μέσα στο άρθρο και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν ποιο ακριβώς θέμα πραγματευόμαστε.

Η2, Η3 Τίτλοι
Εκτός από το βασικό τίτλο που πρέπει να είναι Η1, καλό θα ήταν να χωρίζουμε το άρθρο μας σε πιο μικρές ενότητες έτσι ώστε να διαβάζονται πιο εύκολα. Κάθε ενότητα πρέπει να έχει το δικό της «τίτλο» και καλό θα ήταν αυτοί να ορίζονται ως H2.

Blog SEO Meta Descriptions

MetaDescriptions
Όλοι έχουμε δει αυτά τα μικρά κειμενάκια που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν αφήσουμε τα άρθρα μας «στην τύχη τους», τότε οι μηχανές αναζήτησης θα «πάρουν» ένα σημείου του κειμένου που τους ορίζει ο αλγόριθμός τους και θα το εμφανίσουν. Αν όμως γράψουμε ένα ωραίο, «πιασιάρικο», σχετικό με το άρθρο μας και σαφές κειμενάκι, τότε έχουμε κάνει ένα ακόμη βήμα προς το… σωστό δρόμο για ένα αποτελεσματικό Blog SEO (και έχουμε «πει» στις μηχανές αναζήτησης τι ακριβώς θέλουμε να εμφανίζεται στην  περιγραφή μας).

Links
«Συνδέουμε» το νέο μας  άρθρο με το υπόλοιπο blog μας. Χρησιμοποιούμε links για να «οδηγούμε» τους χρήστες και σε άλλα σημεία – άρθρα του blog μας. Επίσης μπορούμε να «βάλουμε» αντίστοιχα links σε παλαιότερα άρθρα, που θα οδηγούν στο νέο μας άρθρο. Αν μάλιστα έχουμε κάποια σελίδα με ωραία videos στο YouTube ή μία σελίδα σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μπορούμε κάλλιστα να δημιουργήσουμε και κάποιο external link σε έναν ποιοτικό «προορισμό».

Στα links μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και το λεγόμενο “Anchor text”.  Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο μπορούμε επιγραμματικά να αναφέρουμε τι ακριβώς αφορά το συγκεκριμένο link. Το Anchor text βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοούν καλύτερα και ταχύτερα τί είναι αυτό που «διαβάζουν» και όπως προαναφέραμε, όταν βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης στη δουλειά τους, μας… «βοηθούν» κι αυτές στα αποτελέσματα!

Sitemap
Στις περισσότερες περιπτώσεις τα σύγχρονα plugins δημιουργούν αυτόματα sitemaps. Όπως και να έχει όμως, ένα sitemap (ουσιαστικά μία «λίστα με links» προς όλα μας τα άρθρα και τις σελίδες), κάνει τη δουλειά της Google πιο εύκολη (και μόλις «είπαμε» τι αποτέλεσμα έχει αυτό).

Blog SEO Backlinks

Backlink
Αν έχουμε ένα Blog ή ένα Site και μας ρωτάνε τι δώρο θέλουμε για τη γιορτή μας, ΠΑΝΤΑ απαντάμε: Ένα… Backlink!

Backlinks είναι οι υπερσύνδεσμοι που «στέλνουν» ένα χρήστη προς κάποια σελίδα μας. Τα Blogs είναι από τη φύση τους «φτιαγμένα» για να «δέχονται» τέτοια links. Παρόλα αυτά χρειάζεται εξαιρετικό περιεχόμενο, συνέπεια στο ποστάρισμα και συνεχής έλεγχος για τυχόν ευκαιρίες προκειμένου να «κερδίσουμε» ένα Backlink.

Για παράδειγμα, αν αντιληφθούμε ότι σε κάποιο άρθρο μιας ιστοσελίδας υπάρχει ένα «σπασμένο» link και εμείς έχουμε ένα αντίστοιχο άρθρο, τότε μπορούμε πολύ ευγενικά και επαγγελματικά να στείλουμε ένα email στο διαχειριστή της σελίδας, να τον ενημερώσουμε για το «σπασμένο» link και να του προτείνουμε να το αντικαταστήσει με το δικό μας. Είναι και αυτός ένας τρόπος Blog SEO που μπορεί σιγά – σιγά να αποδώσει “καρπούς” και (γιατί όχι;) να βοηθήσει στο “χτίσιμο” μελλοντικών συνεργασιών.

Έλεγχος – Έλεγχος – Έλεγχος

Όχι, δεν το γράψαμε τρεις φορές από λάθος, (ούτε για λόγους… SEO). Απλά το γράψαμε για να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι να ελέγχουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε (π.χ. Google Analytics, Google Search Console κ.α.), να τα αξιολογούμε και κατόπιν να πράττουμε ανάλογα.

Blog SEO Επίλογος

Ελπίζουμε πως, κλείνοντας το άρθρο μας για το Blog SEO (ναι, αυτό το γράψαμε για λόγους… SEO), θα βρείτε τις πληροφορίες χρήσιμες, πρακτικές και αποδοτικές. Φυσικά σε περίπτωση που έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά με όλα όσα αναφέραμε (ή και με όσα δεν αναφέραμε έτσι ώστε το άρθρο να μην γίνει ολόκληρο… «σεντόνι»), τότε δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 210 71 01 815 ή στο [email protected].
Θα χαρούμε πολύ να σας ακούσουμε!

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...