Πώς κάνω SEO

Πώς κάνω SEO

Written by iconmedia

Πώς κάνω SEO

Αφού έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενο άρθρο τι είναι το SEO (Search Engine Optimization), ήρθε η στιγμή να γράψουμε και για το πώς κάνω SEO.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναφέρουμε τα απολύτως βασικά βήματα που χρειάζονται, ώστε οι μηχανές αναζήτησης (δηλαδή η… Google, που κατέχει και περίπου το 95% των αναζητήσεων) να μπορούν να «διαβάζουν» και να «ταξινομούν» τις σελίδες του site μας.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το SEO, ειδικά τα τελευταία χρόνια, έχει πάψει να είναι ΜΙΑ συγκεκριμένη ενέργεια, αλλά έχει μετατραπεί σε μία συνεχώς διευρυνόμενη ομάδα ενεργειών που λειτουργεί αθροιστικά και αλληλοσυμπληρωματικά.

Ας ξεκινήσουμε όμως με τα πλέον βασικά στοιχεία που θα πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν του, ώστε (να μπορεί) να ελπίζει ότι για κάποια συγκεκριμένα keywords, θα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google (και όχι μόνο).

 

Πώς κάνω SEO

Γιατί να κάνω SEO

Γιατί να κάνω SEO;

Καταρχάς θα πρέπει να αναφέρουμε το ΓΙΑΤΙ χρειάζεται και πρέπει να κάνει κάποιος SEO.

Οι λόγοι είναι απλοί, σημαντικοί και θα τους αναφέρουμε επιγραμματικά.

  • (Εάν όλα «πάνε καλά») θα εμφανιζόμαστε στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα στις σελίδες αναζήτησης και αυτό θα εκτινάξει την ποιοτική επισκεψιμότητα του site μας.
  • Κάνουμε το Site μας χρήσιμο για το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και κερδίζουμε την εμπιστοσύνη του.
  • Το SEO μάς βοηθάει να κατανοήσουμε καλύτερα τι αναζητούν οι καταναλωτές.
  • Αξιοποιούμε πλήρως τους ήδη υπάρχοντες επισκέπτες των ιστοσελίδων μας.
  • Βελτιστοποιούμε τη συνολική απόδοση του site (το βάζουμε να «εργαστεί» πιο σκληρά και αποτελεσματικά).
  • Προσφέρουμε στους επισκέπτες του site μας τις πληροφορίες που αναζητούν, με στόχο την καλύτερη αλληλεπίδραση (αγορά, εγγραφή σε λίστα κ.λπ.).

 

Πώς κάνω SEO

Μπορώ να κάνω SEO;

Μπορώ να κάνω SEO;

Αφού εξηγήσαμε, έστω και επιδερμικά, γιατί πρέπει να ασχοληθούμε με το SEO, ήρθε η στιγμή να δούμε ποια είναι τα βασικά βήματα σχετικά με το Πώς κάνω SEO.

Το πρώτο όμως ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, είναι το εξής: «Μπορώ να κάνω SEO μόνος μου»;

Εύλογο ερώτημα και απαντάμε αμέσως. Εάν έχετε κάποιες βασικές γνώσεις, τότε μπορείτε να κάνετε και κάποια βασικά πράγματα. Για κάποια λίγο πιο τεχνικά μπορεί να σας βοηθήσει ένας developer και για μία πλήρη, αποτελεσματική και αποδοτική στρατηγική θα χρειαστεί να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες όπως η iCONMEDIA.

Εάν έχετε eShop, πολύ απλά απευθυνθείτε κατευθείαν σε επαγγελματίες. Μπορείτε όμως να διαβάσατε το άρθρο αν στο eShop σας έχετε blog και θέλετε να το προωθήσετε.

 

Πώς κάνω SEO

Πώς κάνω SEO

Η λίστα

Πάμε λοιπόν στη βασική… Πώς κάνω SEO, λίστα.

  • Εγκαταστήστε και «συνδέστε» με το site σας τα Google Analytics, το Google Search Console (και, γιατί όχι, το Bing Webmaster Tools).
  • Εγκαταστήστε στο site σας ένα SEO plugin, όπως το Yoast ή το Rank Math. (Ακόμα και με τις δωρεάν εκδόσεις μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας μια χαρά).
  • Δημιουργήστε και υποβάλετε στη Google το sitemap του ιστοτόπου σας.
  • Επιβεβαιώστε ότι το site σας είναι ασφαλές (χρησιμοποιείτε HTTPS) και ότι η Google μπορεί να το «βλέπει» και να το «διαβάζει».
  • Ελέγξτε την ταχύτητα του site και φροντίστε να είναι φιλικό προς τα κινητά.
  • Μελετήστε τον ανταγωνισμό.
  • Βρείτε τις βασικές λέξεις κλειδιά και long-tail keywords που αφορούν τον τομέα που δραστηριοποιήστε (και τα οποία μπορούν να έχουν εμπορική απήχηση).
  • Ανακαλύψτε ποιες πληροφορίες ψάχνουν οι μελλοντικοί πελάτες σας και δημιουργήστε πλούσιο, σχετικό, ακριβές και ενδιαφέρον περιεχόμενο
  • Χρησιμοποιήστε σωστά H1 τίτλους, υπότιτλους (H2 ή H3), Structured Data και Meta Descriptions.
  • Φροντίστε οι φωτογραφίες σας να είναι πρωτότυπες, σε σωστό μέγεθος, με τους αντίστοιχους τίτλους και περιγραφές.
  • Χρησιμοποιείστε links για να συνδέσετε τις σελίδες του site σας μεταξύ τους και προσπαθήστε άλλα sites να προσθέτουν στο περιεχόμενό τους links προς το δικό σας site.
  • Επικοινωνήστε με την iCONMEDIA για να έχετε μία ολοκληρωμένη και αποδοτική στρατηγική βελτιστοποίησης του site σας.

 

Πώς κάνω SEO

Λεπτομέρειες

  • Google AnalyticsΑν έχετε έναν Gmail λογαριασμό, κάποιες λίγες σχετικές γνώσεις και σας αρέσει το… “How to”, μπορείτε να μπείτε στη διαδικασία να «περάσετε» τα Google Analytics και το Google Search Console στο site σας, καθώς και να το συνδέσετε με το λογαριασμό σας. Αν όχι, τότε απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να μπορείτε να αντλείτε σημαντικά στοιχεία που αφορούν τον ιστότοπό σας.Θα σας συμβουλεύαμε, ακόμα κι αν δεν έχετε σκοπό να ασχοληθείτε άμεσα εσείς οι ίδιοι ή να βάλετε κάποιους άλλους να το κάνουν για εσάς, οπωσδήποτε να συνδέσετε τα Google Analytics με το site σας, ώστε να αρχίσει να «μετράει» τα δεδομένα.Όποιος κι αν ασχοληθεί στο μέλλον, θα βρει την ύπαρξη των μετρήσεων ιδιαιτέρως χρήσιμη και θα σας γλυτώσει από αρκετό χρόνο (και όλοι ξέρουμε ότι ο χρόνος είναι… χρήμα).
  • Rank MathΗ εγκατάσταση ενός plugin σαν το Yoast και το Rank Math στο site σας, είναι αρκετά εύκολη υπόθεση, αρκεί να έχετε πρόσβαση στο διαχειριστικό του site σας. Σε περίπτωση που όλα αυτά σας ακούγονται… άγνωστες λέξεις, τότε αναζητήστε κάποιον φίλο, γνωστό ή (ακόμα καλύτερα) επαγγελματία.
  • Η υποβολή του sitemap στη Google γίνεται ώστε η ίδια να μπορεί να «διαβάζει» το site μας εύκολα και γρήγορα. Η Google δεν έχει ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση να προσπαθεί να καταλάβει τι γράφουμε στο site μας. Αν όλα δεν είναι «μασημένη τροφή», τότε είμαστε καταδικασμένοι να βρισκόμαστε στα… «τάρταρα» των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η υποβολή μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Ο πιο απλός και εύκολος, είναι με τι χρήση ενός plugin σαν αυτά που προαναφέραμε, τα οποία το κάνουν αυτόματα.
  • Πώς ελέγχω εάν είναι ασφαλές το site μουΓια να ελέγξετε αν το site σας είναι ασφαλές, πληκτρολογήστε στον υπολογιστή σας την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (π.χ. www.tositemou.gr), πατήστε enter, δείτε πάνω αριστερά στο παράθυρο που θα ανοίξει, εκεί που αναφέρεται η διεύθυνση, αν υπάρχει ένα «λουκετάκι». Αν το βλέπετε τότε η σύνδεση είναι ασφαλής και είστε ΟΚ. Αν όχι, φροντίστε να το διορθώσετε. Πώς; Όπως και στην περίπτωση Νο2!
  • Αν η Google θέλει δύο πράγματα, αυτά είναι ταχύτητα φόρτωσης και σωστή εμφάνιση στις κινητές συσκευές. Για να επιτευχθούν αυτά χρειάζεται ένα σωστό και τεχνικά άρτιο site. Αν χρησιμοποιήσετε κάποιο πρόγραμμα ελέγχου (όπως π.χ. το GTmetrix) και δείτε ότι είστε πιο αργοί κι από την… καθυστέρηση, τότε πρέπει να επιληφθείτε άμεσα του θέματος.
  • Search Engine Result Page«Θέλω να εμφανίζομαι πρώτος, όπως ο ΧΨΥ. Πώς το κάνει αυτός;» Μία από τις πιο «συνηθισμένες» ατάκες, όταν πια φτάσει κάποιος να αρχίσει να… ψιλοκαταλαβαίνει την αξία και τη χρησιμότητα του SEO.Λοιπόν τα πράγματα είναι απλά.Όλοι όσοι βρίσκονται στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων της Google, είναι εκεί επειδή το… αξίζουν. Έχουν επενδύσει μακροπρόθεσμα και έχουν κάνει όλα τα απαραίτητα βήματα για να επιτύχουν τους στόχους τους. Σε καμία περίπτωση δεν βρέθηκαν εκεί επειδή… γλίστρησαν ή «με το καλημέρα». Το SEO είναι απαιτητικό και απαιτεί υπομονή, επιμονή και σκληρή δουλειά.
    Οπότε η μελέτη του ανταγωνισμού είναι απαραίτητη, για να δείτε ποιοι κάνουν τι, πώς το κάνουν, τι κάνουν σωστά και μετά να το κάνετε εσείς… καλύτερα!
  • Λέξεις κλειδιά! Τις λέξεις κλειδιά που θα επιλέξετε να «δουλέψετε» ώστε σε αυτές να εμφανίζεστε στις σελίδες των οργανικών αποτελεσμάτων, μπορείτε να τις βρείτε με αρκετούς τρόπους. Υπάρχουν αρκετά «εργαλεία» όπως το Semrush αλλά και τα αντίστοιχα της Google. Επειδή όμως τα Ελληνικά είναι ιδιαίτερη γλώσσα και δεν την μιλούν και τόσοι πολλοί άνθρωποι, υπάρχουν περιπτώσεις που τα δεδομένα δεν επαρκούν για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Τότε απλά σκεφτείτε ΕΣΕΙΣ που γνωρίζετε το αντικείμενό σας καλύτερα από οποιονδήποτε, με ποιες λέξεις θα… σας ψάχνατε; Τις σκεφτήκατε; Τότε ψάξτε τις στο Google και δείτε τα αποτελέσματα. Ελέγξτε τον ανταγωνισμό και… πάμε για το επόμενο!
  • Google RankingΣτους χρήστες δεν προσπαθούμε να πουλήσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
    Θέλουμε να τους προσφέρουμε λύσεις!
    Θέλουμε να τους εξηγήσουμε τι μπορούν να κάνουν με αυτά που προσφέρουμε.Πόσο ωραία συνδυάζονται αυτά τα υπέροχα κόκκινα παπούτσια με ένα αντίστοιχο φουλάρι.
    Πόσο κομψές θα είναι οι κυρίες στις εξόδους τους.
    Ποιους άλλους συνδυασμούς μπορούμε να κάνουμε.
    Πώς τα συντηρούμε σωστά.
    Ποιες είναι οι τάσεις της μόδας και (παρεμπιπτόντως) πόσο ποιοτικά, ανατομικά, άνετα και βολικά είναι τα συγκεκριμένα παπούτσια.Νομίζω ότι το πιάστε το… υπονοούμενο!
    Θυμηθείτε: Χρήσιμο, σχετικό και ποιοτικό περιεχόμενο ή αλλιώς… Content is King!

  • Σε κάθε σελίδα του site μας υπάρχει ένας τίτλος. Η μαγική λεξούλα εδώ είναι… «ένας». Όταν λέμε ένας, εννοούμε ΕΝΑΣ. Άρα, επιλέγουμε ΕΝΑΝ τίτλο H1, ο οποίος ιδανικά είναι και ο ίδιος με το Keyword που θέλουμε να προωθήσουμε.Φροντίζουμε το υπόλοιπο κείμενο να διαβάζεται εύκολα και να κάνουμε χρήση υπότιτλων (H2 ή H3), αρίθμησης και bullets.Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών, αρχικά διαβάζουν ένα άρθρο με τη μορφή «Ξ». Δηλαδή τον τίτλο, τους βασικούς υπότιτλους και τις λοιπές επισημάνσεις. Αν βρουν τις πρώτες πληροφορίες ενδιαφέρουσες, τότε διαβάζουν και το υπόλοιπο άρθρο. [Πράγμα που σημαίνει ότι, για να έχετε φτάσει να διαβάζετε έως εδώ, βρίσκετε το άρθρο ενδιαφέρον, οπότε και σας ευχαριστώ θερμά (Σ.τ.Σ.)].Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε κάποιο plugin όπως το Rank Math, θα δείτε ότι υπάρχουν σημεία (εκτός από τον τίτλο και το βασικό κείμενο) στα οποία πρέπει να… γράψουμε κάτι.
    Τι όμως;
    Τι ακριβώς είναι αυτά και που εμφανίζονται;
    Πάμε λοιπόν.

    Structured Data
    Η wikipedia γράφει: Τα δομημένα δεδομένα είναι τα δεδομένα, τα οποία είναι οργανωμένα σε τέτοια μορφή, ώστε είναι εύκολο να χρησιμοποιηθούν από μία βάση δεδομένων ή από άλλη τεχνολογία. Ενδεικτικά παραδείγματα δομημένων δεδομένων είναι οι λίστες ονομάτων, τηλεφωνικών αριθμών, ιστορικού αγορών κ.λπ. καθώς και τα αρχεία Excel.
    Καταλάβατε; Μάλλον όχι και πολύ καλά κάνατε! Παρόλα αυτά η χρήση ενός σωστού plugin και μία σωστά δομημένη σελίδα, μπορεί να κάνει τη δουλειά και τα δεδομένα να αντλούνται αυτόματα. Αν θέλετε περισσότερα, εμείς είμαστε εδώ!

    Meta Description
    Meta DescriptionΕδώ τα πράγματα είναι (λίγο) πιο απλά.
    Ας ξεκινήσουμε με τον τεχνικό όρο. «To meta description είναι ένα απόσπασμα HTML κώδικα, που περιγράφει συνοπτικά το περιεχόμενο στο οποίο αναφέρεται».
    Σε απλά ελληνικά: Το Meta Description είναι το μικρό κειμενάκι που βρίσκεται κάτω από τον τίτλο στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
    Πρόκειται για μία εξαιρετικά χρήσιμη προσθήκη που βοηθάει τους χρήστες να αντιληφθούν εάν το περιεχόμενο της σελίδας είναι σχετικό με αυτό που ψάχνουν.
    Είναι απαραίτητο.
    Κάντε το!

  • Όσον αφορά τις φωτογραφίες, τα πράγματα είναι σχετικά απλά.
    Αρχικά φροντίστε να είναι πρωτότυπες και όχι φωτογραφίες που απλά βρήκατε στο διαδίκτυο.
    Στη συνέχεια προσέξτε το μέγεθος. Δεν χρειάζονται τεράστιες φωτογραφίες. Για τις πιο μεγάλες, ένα μέγεθος έως 100Kb είναι μια χαρά, ενώ για τις πιο μικρές μπορείτε να πέσετε και κάτω από 50Kb. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν αρκετά online εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν.Αν τώρα έχετε ήδη αρκετές φωτογραφίες στο site σας που πρέπει να μικρύνουν, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντίστοιχο plugin.
    Καλό είναι τις φωτογραφίες να τις ονομάζετε με λατινικούς χαρακτήρες και κάτω παύλα μεταξύ των λέξεων.
    Alt Text σε φωτογραφίαΤέλος, φροντίστε το alt text να είναι πάντα συμπληρωμένο και μάλιστα σωστά. Ιδανικά πρέπει να υπάρχει ένας συνδυασμός του keyword που χρησιμοποιείται στο άρθρο όπου θα εμφανίζεται η φωτογραφία και μία περίληψη του τι ακριβώς δείχνει η φωτογραφία. Σκεφτείτε μάλιστα ότι αυτό είναι το κείμενο που θα ακούνε οι έχοντες προβλήματα όρασης σε περίπτωση που επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας.
  • Πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να κρατάμε τους χρήστες στις σελίδες μας. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «βρίσκονται σε αδιέξοδο» και να μην ξέρουν τι να κάνουν μετά. Σχεδόν κανείς δεν πρόκειται να κάνει “back” και να ψάχνει «από εδώ κι από εκεί». Το πιο πιθανό είναι ότι θα πατήσει το μικρό Χ πάνω δεξιά και… αντίο!Άρα φροντίζουμε να προσθέτουμε links σε σχετικούς όρους, προς άλλες μας σελίδες, έτσι ώστε να μπορεί ο χρήστης να περιηγείται με άνεση και να βρίσκει συνεχώς ενδιαφέροντα θέματα. Καλό είναι να συνδέουμε το site μας και με εξωτερικά links, αρκεί αυτά να οδηγούν σε ποιοτικούς ιστότοπους με σχετικά θέματα.Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζετε ότι, κατά τη Google, όσο περισσότερα links οδηγούν στο site μας, τόσο καλύτερο, πιο ποιοτικό και άξιο εμπιστοσύνης είναι. Ιδανικά, θα θέλαμε ποιοτικά και σχετικά με το αντικείμενό μας sites να έχουν links που θα οδηγούν προς τις σελίδες μας. Αυτό χτίζεται με πολλούς και διάφορους τρόπους. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και εξαιρετικό περιεχόμενο.
  • Αν είστε στη διαδικασία να κάνετε κάποια πράγματα μόνοι σας και έχετε κολλήσει, επικοινωνήστε μαζί μας και ευχαρίστως θα σας δώσουμε λύσεις για το θέμα που σας απασχολεί.

 

Πώς κάνω SEO

Πως κάνω SEO

Επιγραμματικά

Το «Πώς κάνω SEO» είναι ένα εύλογο ερώτημα που δικαίως σας απασχολεί (και αν δεν σας απασχολεί, θα πρέπει να αρχίσει).

Τα βασικά, λοιπόν, χαρακτηριστικά του SEO είναι τα εξής:

  • Το SEO είναι απαιτητικό και πολυδιάστατο.
  • Το SEO χρειάζεται χρόνο.
  • Το SEO είναι εξαιρετικά αποδοτικό.
  • Ένα site πρέπει να είναι τεχνικά άρτιο.
  • Ένα site πρέπει να έχει ποιοτικό, σχετικό και επαρκές περιεχόμενο.

Μην ξεχνάτε πως όλα αυτά που αναφέρουμε είναι απλά η κορυφή (της… κορυφής) του παγόβουνου. Η συγκέντρωση των δεδομένων, η ανάλυσή τους, οι αποφάσεις για τη χάραξη της στρατηγικής και οι τακτικές που θα εφαρμοστούν, είναι ένα πολυσύνθετη διαδικασία που απαιτεί γνώσεις, εμπειρία, χρόνο και πολλή δουλειά.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα για το SEO γνωρίζουν σχετικά λίγοι επαγγελματίες και το έχουν εφαρμόσει στα sites τους ακόμα λιγότεροι. Υπάρχει λοιπόν μία, τελευταία ίσως, ευκαιρία, να διαφοροποιηθεί κάποιος από τον ανταγωνισμό, να ξεχωρίσει, να βρεθεί (μαζί με τους υπόλοιπους ενημερωμένους επαγγελματίες) στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google και να δρέψει τους καρπούς των προσπαθειών του.

Θεωρούμε ότι σε λίγο καιρό, η πλειονότητα των επιχειρηματιών θα αντιληφθεί τη σημαντικότητα του SEO και θα αρχίσουν, όλοι μαζί, τις προσπάθειες βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων τους. Τότε όμως, τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα και απαιτητικά, αφού ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγαλύτερος.

Ας μην ξεχνάμε ότι για την Google σημαντικό ρόλο παίζει και η ιστορικότητα ενός site, πράγμα το οποίο δεν μπορεί να… επιταχυνθεί!
Οπότε η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσετε το SEO (Search Engine Optimization) είναι… εχθές!

Αν όλα αυτά που διαβάσατε σχετικά με το Πώς κάνω SEO, σας ακούγονται «κινέζικα» ή σας φαίνονται «βουνό», είμαστε στη διάθεσή σας να μελετήσουμε το site σας και να σας ενημερώσουμε με ποιους τρόπους θα μπορούσατε να αναρριχηθείτε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google.

Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για SEO είτε για Social Media είτε για κατασκευή ιστοσελίδων και eShop ή για οτιδήποτε αφορά το Digital Marketing, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 71 01 815, στο [email protected] ή μέσω του λογαριασμού της iCONMEDIA στο Facebook.

Διαβάστε επίσης…

B2B Marketing

B2B Marketing

Τι είναι το B2B Marketing Το B2B marketing, (συντομία για το Business to Business ή επιχειρήσεις-προς-επιχειρήσεις),...

Αλγόριθμοι στα Social Media

Αλγόριθμοι στα Social Media

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι digital marketers, είναι οι ταχύτατες και συνεχόμενες αλλαγές στις...